MIGUEL CHEVALIER / ORBIS PRINT 050

MIGUEL CHEVALIER
HABITER LES RÉSEAUX
Sérigraphie
Format (cm) 50 x 70
Edition / 30
Epreuve numérotée, signée 

MIGUEL CHEVALIER / ORBIS PRINT 050

TVA non applicable, art. 293B du CGI, hors frais de port

Délai de livraison 3 - 5 Jours

30 copies
Signed and numbered
50 x 70 cm
16 x 27.5 in.
4 Color Screen Print


NOTICE / TO READ MORE

Created with Sketch.

Miguel Chevalier.
Né en 1959 à Mexico. Vit et travaille à Paris.

Depuis 1978, Miguel Chevalier utilise l’informatique comme moyen d’expression dans le champ des arts plastiques. Il s’est imposé internationalement comme l’un des pionniers de l’art virtuel et du numérique.

Son oeuvre, expérimentale et pluridisciplinaire, prend ses sources dans l’histoire de l’art dont il reformule les données essentielles. Ses recherches abordent la question de l’immatérialité dans l’art, ainsi que les logiques induites par l’ordinateur, tels que l’hybridation, la générativité, l’interactivité, la mise en réseau, développe différentes thématiques, telles que la relation entre nature et artifice, l’observation des flux et des réseaux qui organisent nos sociétés contemporaines, l'imaginaire de l'architecture et des villes virtuelles. 

 

Miguel Chevalier
Born in 1959 in Mexico City. Resides in Paris.  

Since 1978, Chevalier has focused exclusively on computers as an artistic means of expression. He quickly secured a spot on the international scene as a pioneer of virtual and digital art. Miguel Chevalier continues to be a trailblazer, and has proven himself to be one of the most significant artists on the contemporary scene. Miguel Chevalier's oeuvre is experimental and multidisciplinary. Taking references from the history of art and reformulating them using computer tools, his works investigate and explore recurrent themes such as nature and artifice, flows and networks, virtual cities and ornate designs. Since the 1980s, Miguel Chevalier began tackling the question of the hybrid, generative and interactive image. He has created many projects variously incorporating generative and interactive virtual reality installations projected on large scale, shown on Leds screen or LCD screen, sculptures created with a 3D printer or with laser cut, holographic imagery and other forms.